Information om §18 midler der kan søges af frivillige sociale foreninger i Skive Kommune.
Ansøgning om §18 midler
Hvert år mellem 1. april og 1. maj kan frivillige sociale foreninger søge §18 midler fra Skive Kommune.
Du vil i denne periode kunne finde et digitalt ansøgningsskema her på siden.
Som noget nyt i 2023 vil der blive sendt en kvitteringsmail med en kopi af ansøgningsskemaet til den mail, der er oplyst i skemaet. Modtager du ikke en kvitteringsmail, er ansøgningsskemaet ikke udfyldt korrekt, og du bedes forsøge på ny. Tjek altid din uønsket post/spam.
Spørgsmål til ansøgningens indhold kan rettes til:
- Administrativ medarbejder Thilde Møller Nielsen på tlf. 2073 6149 (tirsdage og torsdage fra 8-14), mail: tmni@skivekommune.dk
Hvem kan søge?
Alle frivillige sociale foreninger er velkomne til at søge §18 midler, men der er nogen kriterier for, om I som forening kan få midler, og hvilke aktiviteter I kan få dem til.
§18 midlerne er forbeholdt frivillige sociale aktiviteter.
Hvem er ansvarlig for tildelingen af §18 midlerne?
Det er Skive Byråd, der beslutter, hvem der får tildelt §18 midler. Byrådet tager udgangspunkt i den indstilling, Udvalget for Frivilligt Socialt Arbejde (Frivillighedsrådets bestyrelse) laver hvert år efter endt ansøgningsfrist.
Derfor vil det også være den siddende bestyrelse for Frivillighedsrådet, der tager stilling til fordelingen af midlerne, som efter fristens udløb sendes til Skive Byråd.