Information om §18 midler der kan søges af frivillige sociale foreninger i Skive Kommune.
Ansøgning om §18 midler
Hvert år mellem 1. april og 1. maj kan frivillige sociale foreninger søge §18 midler fra Skive Kommune.
Du vil i denne periode kunne finde et digitalt ansøgningsskema her på siden.
Spørgsmål til ansøgningens indhold kan rettes til formand for Frivillighedsrådet Inger Marie Toft på tlf. 9752 5873, mail: ingermtoft@gmail.com eller sekretær Preben Sloht på tlf. 2395 2370, mail: preben.sloht@gmail.com
Hjælp til selve udfyldelsen af ansøgningsskemaet kan rettes til administrativ medarbejder Thilde Møller Nielsen på tlf. 2073 6149 (tirsdage og torsdage fra 8-14), mail: tmni@skivekommune.dk
Hvem kan søge?
Alle frivillige sociale foreninger er velkomne til at søge §18 midler, men der er nogle kriterier for, om I som forening kan få midler, og hvilke aktiviteter I kan få dem til.
§18 midlerne er forbeholdt frivillige sociale aktiviteter.
Hvem er ansvarlig for tildelingen af §18 midlerne?
Det er Skive Byråd, der beslutter, hvem der får tildelt §18 midler. Byrådet tager udgangspunkt i den indstilling, Udvalget for Frivilligt Socialt Arbejde (Frivillighedsrådets bestyrelse) laver hvert år efter endt ansøgningsfrist.
Derfor vil det også være den siddende bestyrelse for Frivillighedsrådet, der tager stilling til fordelingen af midlerne, som efter fristens udløb sendes til Skive Byråd.