Som noget nyt i 2023 vil der blive sendt en kvitteringsmail med en kopi af ansøgningsskemaet til den mail, der er oplyst i skemaet. Modtager du ikke en kvitteringsmail, er ansøgningsskemaet ikke udfyldt korrekt, og du bedes forsøge på ny. Tjek altid din uønsket post/spam.
Spørgsmål til ansøgningens indhold kan rettes til:
Administrativ medarbejder Thilde Møller Nielsen på tlf. 2073 6149 (tirsdage og torsdage fra 8-14), mail: tmni@skivekommune.dk
Hvem kan søge?
Alle frivillige foreninger er velkomne til at søge §18 midler, men der er nogle kriterier for, om I som forening kan få midler, og hvilke aktiviteter I kan få dem til.
§18 midlerne er forbeholdt frivillige sociale aktiviteter.
Hvem er ansvarlig for tildelingen af §18 midlerne?
Det er Skive Kommunes Byråd, der beslutter, hvem der får §18 midler. Det gør de på baggrund af den indstilling, Udvalget for Frivilligt Socialt Arbejde laver hvert år efter endt ansøgningsfrist.
Det er bestyrelsen for Frivillighedsrådet, der fungerer som Udvalget for Frivilligt Socialt Arbejde.
Der afholdes hvert år i marts repræsentantskabsmøde for Frivillighedsrådet.
Derfor vil det også være det siddende udvalg for Frivilligt Socialt Arbejde, der tager stilling til fordelingen af midlerne for 2023, som efter fristens udløb sendes til Skive Kommunes Byråd.