Ansøgning om §18 midler
Hvert år kan frivillige sociale foreninger søge §18 midler fra Skive Kommune. Fra 2024 bliver ansøgningsperioden udvidet, således at man nu kan søge midler fra 1. marts til 1. maj.
Vær ekstra opmærksom på at der bliver sendt en kvitteringsmail med en kopi af ansøgningsskemaet til den mail, der er oplyst i skemaet. Modtager du ikke en kvitteringsmail, er ansøgningsskemaet ikke udfyldt korrekt, og du bedes forsøge på ny. Tjek altid din uønsket post/spam.
Ansøgninger modtaget uden for ansøgningsperioden kommer ikke i betragtning.
Brug digitalt ansøgningsskema i ansøgningsperioden
Spørgsmål til ansøgningens indhold kan rettes til:
Formand Inger Marie Toft på tlf. 9752 5873, mail: ingermtoft@gmail.com
Sekretær Preben Sloht på tlf. 2395 2370, mail: preben.sloht@gmail.com
Hjælp til selve udfyldelsen af ansøgningsskemaet:
Administrativ medarbejder Thilde Møller Nielsen på tlf. 2073 6149 (tirsdage og torsdage fra 8-14), mail: tmni@skivekommune.dk
Hvem kan søge?
Alle frivillige foreninger er velkomne til at søge §18 midler, men der er nogle kriterier for, om I som forening kan få midler, og hvilke aktiviteter I kan få dem til.
§18 midlerne er forbeholdt frivillige sociale aktiviteter.
Retningslinjer for fordeling af §18 midler til frivilligt socialt arbejde i Skive Kommune
Hvem er ansvarlig for tildelingen af §18 midlerne?
Det er Skive Kommunes Byråd, der beslutter, hvem der får §18 midler. Det gør de på baggrund af den indstilling, Udvalget for Frivilligt Socialt Arbejde (Frivillighedsrådet) laver hvert år efter endt ansøgningsfrist.
Det er bestyrelsen for Frivillighedsrådet, der fungerer som Udvalget for Frivilligt Socialt Arbejde.
Der afholdes hvert år i februar/marts måned repræsentantskabsmøde for Frivillighedsrådet. Derfor vil det også være det siddende udvalg for Frivilligt Socialt Arbejde, der tager stilling til fordelingen af midlerne, som efter fristens udløb sendes til Skive Kommunes Byråd.