Hvis du vil klage over en virksomhed, et landbrug eller et miljøforhold i dine omgivelser, for eksempel røg, lugt eller støj, så vil vi som udgangspunkt bede dig om selv at kontakte den eller de personer, du mener har forårsaget et problem.

Hvis du har en klage Forsøg selv at finde en løsning Hvis I ikke selv finder en løsning på problemet, kan du udfylde denne formular nederst på siden. Du sender den ind til Teknik, Miljø & Udvikling ved at trykke på Submit. Når du har klaget Herefter sker følgende: Inden for 10 arbejdsdage efter, at vi har modtaget klagen, så sender Teknik, Miljø & Udvikling en kvittering til dig. Vi giver herefter besked til de personer, som du klager over. De kan så komme med en udtalelse, som vi kan bruge til at vurdere sagen. Derefter fastlægges det videre sagsforløb. Orientering om behandling af personoplysninger Når du har en sag hos Skive Kommune, vil vi behandle nødvendige oplysninger om dig. Efter databeskyttelsesforordningen skal vi orientere dig om, at vi indsamler og registrerer oplysninger. Vi skal også orientere dig om de rettigheder, du har efter databeskyttelsesforordningen. Du har ret til at se de oplysninger, Skive Kommune behandler om dig, ret til at få urigtige oplysninger berigtiget eller slettet, ret til begrænsning af behandling, ret til indsigelse, ret til dataportabilitet samt ret til at klage over behandlingerne. Læs mere om behandlingen af dine personoplysninger samt om dine rettigheder