Hvordan kan jeg klage?
Du klager via Klageportalen, som du finder på Miljø- og Fødevareklagenævnets’ hjemmeside www.naevneneshus.dk. Du kan logge på med MitID.
Klagen sendes gennem Klageportalen til den myndighed, der har truffet afgørelsen. En klage er indgivet, når den er tilgængelig for myndigheden i Klageportalen.
Koster det noget at klage?
Når du klager, skal du betale et gebyr. Du betaler gebyret med betalingskort i Klageportalen. Miljø- og Fødevareklagenævnet skal som udgangspunkt afvise en klage, der kommer uden om Klageportalen, hvis der ikke er særlige grunde til det.
Hvis du ønsker at blive fritaget for at bruge Klageportalen, skal du sende en begrundet anmodning til den myndighed, der har truffet afgørelse i sagen. Myndigheden videresender herefter anmodningen til Miljø- og Fødevareklagenævnet, som træffer afgørelse om, hvorvidt din anmodning kan imødekommes.
Konkrete spørgsmål om brug af Klageportalen kan rettes via mail nh@naevneneshus.dk eller telefon 7040 5600.