Samarbejde og vidensdeling på tværs af afdelinger og forvaltninger er et vigtigt element i Skive Kommunes fælles handleplan ved mistanke om vold. Der er derfor sammensat en tværgående koordineringsgruppe på lederniveau. Den består af sektionslederne for Familieafdelingen, Special- og Psykiatrirådgivningen, Visitation og Hjælpemidler samt Job & Uddannelse.
Formålet med gruppen er at sikre hurtig, tværgående koordinering i tilfælde, hvor borger har en sag i flere afdelinger, eller hvor der skal iværksættes indsatser på tværs af afdelinger. Gruppens overordnede ansvar er, at der i tilfælde med en reel viden/ begrundet mistanke om, at borgere udsættes for vold, indledes en tværfaglig koordinering inden for 2 hverdage. Ansvarlig leder er leder for den afdeling, hvor mistanken er opstået. Der er udarbejdet en tjekliste, som koordinationsgruppen kan bruge på deres møder, så det blandt andet er tydeligt, hvad der aftales, hvem der har ansvaret for at handle på elementerne, hvornår der skal følges op på sagen, hvem der fortsat er relevant at inddrage og hvornår sagen skal afsluttes. Tjeklisten er vedhæftet som bilag.
Det er ved samarbejde på tværs af afdelinger vigtigt, at der foreligger et samtykke fra borger på, at andre afdelinger må inddrages. Det vil dog altid være en vurdering, der skal holdes op i mod, om der en stærkt begrundet mistanke om vold samtidig med, at der foreligger holdepunkter for at antage, at borger er i en situation, som gør, at vedkommende ikke selv er i stand til at reagere, hvis borger ønsker det.