I henhold til Persondataloven har man som udgangspunkt:

Ret til at bede om indsigt i de oplysninger, der edb-behandles om en selv Ret til at gøre indsigelse mod, at oplysningerne edb-behandles Ret til at kræve berigtigelse, sletning eller blokering af oplysninger, der er urigtige, vildledende eller på lignende måde er behandlet på edb i strid med lovgivningen Fremsættes begæring herom, skal Huslejenævnet give oplysning om, hvorvidt der behandles oplysninger om den registrerede og give meddelelse om Hvilke oplysninger der behandles Behandlingens formål Kategorierne af modtagere af oplysningerne og Tilgængelig information om, hvorfra disse oplysninger stammer. Huslejenævnet behandler kun i begrænset omfang personoplysninger. Når det sker, er det med henblik på at kunne træffe afgørelse i sagen. De personoplysninger, som behandles, er normalt de oplysninger som fremgår af sagens korrespondance – herunder navn og adresse på sagens parter. Herudover kan der f.eks. indhentes oplysninger fra offentlige registre om dato for til- og fraflytning af et lejemål. Oplysninger i en sag videregives til modparten og i enkelte tilfælde til f.eks. Grundejernes Investeringsfond, Teknik- og Miljøforvaltningen samt den socialt sagkyndige, som deltager i sager vedrørende husordensovertrædelser. Hvis man er utilfreds med den afgørelse, som Huslejenævnet træffer ud fra Persondataloven, kan der klages til Datatilsynet, Borgesgade 28,5 1300 København K (www.datatilsynet.dk).