Skærmkopi

Vejledning

Skærmkopi - indtast adresse for problem

Du skal her placere dit praj på kortet.

Indtast adressen i feltet ”Hvor er problemet” for at zoome ind på kortet. Adressen vises med dette symbol på kortet grøn cirkel
Du kan også klikke på Sigtekorn (findes i nederste højre hjørne af kortet) for at zoome ind på den adresse, som du befinder dig på. Adressen vises med dette symbol på kortet  placeringsikon

Tryk shift + musehjul for at zoome i kortet eller brug zoome knap  (findes i øverste venstre hjørne af kortet).

Bemærk, at du først har valgt placering, når du har klikket på kortet. Der, hvor du har klikket, vises nu dette sorte personikon sort personikon, og adressen står skrevet i feltet ”Hvor er problemet”. Hvis du allerede har skrevet en adresse i feltet ”Hvor er problemet”, så vil denne adresse blive overskrevet med den adresse, der ligger nærmest på det sted, du har klikket på kortet. Det er vigtigt, at placeringen er så præcis som mulig. Hvis der f.eks. er et hul i vejen, så skal det sorte personikon pege på det sted i vejen, hvor hullet er.

Inden du går videre, så skal du først tjekke, om en anden borger allerede har oprettet et praj om det samme problem. Hvis dette er tilfældet, så behøver du ikke at oprette et praj. Du kan se de praj, som andre borgere har oprettet, ved at klikke på skjoldene (status). De forskellige skjolde (status) er beskrevet nedenfor.

Der findes følgende skjolde (status):

Uafklaret (status) Uafklaret: Der er endnu ikke taget stilling til problemet.

Accepteret (status) Accepteret: Problemet er ved at blive løst.

Afsluttet (status) Afsluttet: Problemet er blevet løst. I nogle tilfælde er problemet i stedet blevet udsat til f.eks. en planlagt renovering. I så fald vil der være en kommentar på prajet om dette.

Afvist (status) Afvist: Der kan være flere årsager til at et praj er blevet afvist. Se kommentaren på prajet.

Bemærk, at afsluttede eller afviste praj kun kan ses i 30 dage. Hvis du har spørgsmål til et praj, som ikke længere er synlig, så er du meget velkommen til at kontakte Vejmyndighed & Drift via kommunens omstilling på tlf. 9915 5500.

Skærmkopi

Vejledning (fortsat)

Skærmkopi - indtast problem

Bemærk, at der kan være behov for at scrolle ned for at kunne læse det hele.

Du skal her først vælge ”Kategori”, derefter ”Element” og til sidst skal du vælge ”Hvad er problemet”. Det er vigtigt at vælge den kombination, der bedst beskriver problemet.

”Tidspunkt for observation” kan evt. ændres, hvis der er behov for det.

Skærmkopi - indtast beskrivelse og kontaktoplysningerSkærmkopi - tilføj billede

Du skal her indtaste en så præcis beskrivelse som muligt.
Hvad er problemet?
Og hvad er den præcise placering?

Du skal her indtaste dit navn, din adresse og din
e-mail. Disse 3 oplysninger er valgfrie. Bemærk, at du kun har mulighed for at følge med i hvad, der sker med dit praj, hvis du har indtastet din e-mail.

Telefonnummer skal udfyldes, så vi kan kontakte dig, hvis vi har spørgsmål til dit praj.

Du skal her tilføje et billede (Filer) til dit praj, der tydeligt viser problemet. Det er muligt at tilføje flere billeder til dit praj.
Tilladte fil-typer er: jpg, jpeg, png, pdf og gif. Du kan max tilføje 5 MB.

Hvis du f.eks. først opretter prajet, når du er kommet hjem og ikke har mulighed for at tilføje et billede, der viser problemet, så er det muligt at fortsætte uden at tilføje et billede.

Skærmkopi - opsummering

For at fortsætte til næste trin, så skal du klikke på knappen ”NÆSTE”. Det er den blå knap som findes nederst i højre hjørne af den sorte bjælke tæt på ”Windows uret”.
Næste knap

Der vises nu en opsummering af de oplysninger, som du har givet. Bemærk, at du skal scrolle ned for at kunne læse det hele.

For at kunne fortsætte, så skal du give samtykke til at dine informationer bliver gemt (findes nederst i skærmbilledet).

Hvis der er noget, der skal ændres, så kan du komme tilbage til forrige skærmbillede ved at klikke på knappen ”TILBAGE”. Klik på ”SEND”, hvis alt er ok.
Tilbage og send knapper

Skærmkopi - kvittering

Dit praj er nu sendt.
Det er vigtigt, at du læser kvitteringen, da der kan være information, som du skal forholde dig til.

Hvis du har oplyst din e-mail, så har du samtidig modtaget en e-mail med et link, så du kan følge med i hvad, der sker med dit praj. Midt på kortet er der et skjold, som viser hvilken status, dit praj har. Se forklaring af de forskellige skjolde (status) i starten af vejledningen.

Bemærk, at du modtager en mail, hvis der er en ny kommentar på dit praj. Du modtager dog ikke en mail, når status på dit praj skifter. Du skal derfor selv tjekke dette ved at klikke på linket.
Du kan ikke skrive tilbage til os om dit praj, men du er meget velkommen til at kontakte Vejmyndighed & Drift via kommunens omstillingen på tlf. 9915 5500.

Du kan nu lukke browseren eller klikke på knappen ”OPRET NY” for at oprette endnu et praj.
Opret ny knap

Sidst opdateret