Luk alle
Åben alle

Når du har modtaget en invitation fra Sundhedsstyrelsen og Statens Serum Institut - enten i din e-Boks eller med posten - kan du bestille tid til vaccination på www.vacciner.dk

Hvis du er under 65 år og anbefales vaccination, fordi du er i risiko for et alvorligt sygdomsforløb, vil du kunne booke tid på www.vacciner.dk fra den 20. september.

Hvis du har NemID/MitID så kan du bestille tid til vaccination mod covid-19 på vacciner.dk.

Hvis du ikke har NemID/MitID kan du ringe til regionens booking support på tlf. 7023 2415. Telefonen er åben kl. 10.00 -14.00 alle hverdage (mandag – fredag).

Vaccination finder sted på hvert af de enkelte plejecentre i Skive Kommune i ugerne 42-45.
Personalet på plejecentrene vil forinden informere beboere om vaccinen, vaccinationsplanen og mulige bivirkninger. På baggrund af denne information kan den enkelte beboer afgive informeret samtykke forud for vaccinationen. Samtykket kan til enhver tid tilbagekaldes.

Selve vaccinationen foretages af ansatte fra Region Midt på selve plejecenteret. Personalet på plejecenteret vil som tidligere være behjælpelige i situationen.

18.10.2023