En klage skal som udgangspunkt være skriftlig og indeholde en beskrivelse af:
Sted (adresse/matrikel/kortskitse med nordpil)
Problem
Varighed
Forsøg på løsning af problemet
De berørte parter (bredejerne og andre benyttere af vandløbet)
Andre oplysninger, som har betydning for klagesagen
En skriftlig klage skal sendes til Skive Kommune, Teknisk Forvaltning, Rådhuspladsen 2, 7800 Skive eller via mail til tek@skivekommune.dk.
Mundtlig klage i vandløbssag
Undtagelsesvis kan du indgive en mundtlig klage. Bemærk i den forbindelse, at ingen kan være anonym i en vandløbssag.
Ved en mundtlig klage giver kommunen en forklaring på vandløbslovens regler, og du får oplyst, hvor du kan læse mere om disse regler, og du kan eventuelt få tilsendt informationer om reglerne, hvis du ønsker det.
Hvis kommunen accepterer, at din klage er mundtlig, vil du modtage et brev med anmodning om at bekræfte klagen. Det sker for at sikre, at klagen er forstået på den rigtige måde.
Først når brevet er underskrevet og returneret til kommunen, vil behandlingen af klagesagen mod din nabo fortsætte.