En stærk naturfaglig kultur kendetegnes blandt andet ved, at vi kommunalt har:
et netværk af naturvejledere i kommunen
naturfagsvejledere og naturfaglige ressourcelærere
en faciliteret videndeling mellem skoler
fælles kommunale projekter med udgangspunkt i naturfag og/eller teknologi
fokus på sammenhænge i overgange mellem dagtilbud, faserne i folkeskolen og videre til ungdomsuddannelserne og understøtter samarbejdet mellem institutionerne og eksterne læringsmiljøer
En stærk naturfaglig kultur kendetegnes blandt andet ved, at vi på skolen har:
velfungerende naturfagsteam for alle naturfagslærere på skolen, som samarbejder med relevante samarbejdspartnere udenfor organisationen
vores afsæt i læseplaner for fagene og fagenes kompetenceområder og udarbejder en rød tråd i undervisningen
en ledelse, der er aktiv i fagteamets møder og drøftelser om udvikling af naturfagsundervisningen
velkvalificerede naturfagslærere i hele skoleforløbet
en høj prioritering af åben-skole-projekter med afsæt i naturvidenskab og/eller teknologiforståelse. Det anbefales, at alle klasser minimum en gang om året deltager i et åbenskole arrangement indenfor STEM-området
En stærk naturfaglig kultur kendetegnes blandt andet ved, at vi i klasserummet har:
nysgerrige og motiverede elever i en engagerende undervisning
høj grad af elevdeltagelse og gruppearbejde
de naturfaglige kompetencer i spil med tid og rum til undersøgelse og fordybelse i et trygt læringsmiljø
en problemorienteret og undersøgelsesbaseret naturfagsundervisning