Vi søger lige nu 2 nye områdeledere
Som ny områdeleder i Skive-Højslev bliver du leder for enten enheden Midt eller Øst. Se i videoen herunder hvordan det er at være områdeleder i Skive Kommune. Vi vil glæde os til at høre fra dig!
Læs om stillingen som områdeleder til Hjemmeplejen Skive-Højslev
Organiseringen i hjemmeplejen
Spændende lederopgaver i fællesskab
I Skive leder vi i fællesskab. Det betyder, at du udover at have ansvaret for din egen enhed bliver en del af et områdelederteam, hvor du og dine 4 kolleger sammen har ansvaret for at skabe en god arbejdsplads, hvor faglighed og arbejdsmiljø understøtter opgaveløsninger af høj kvalitet i hele området. Vi arbejder tæt sammen i lederteamet, og bistår hinanden i de daglige ledelsesopgaver på kryds og tværs. Vi forventer derfor, at du trives i ”sololedelse” samtidig med, at du ser ledelse som en holdsport.
Arbejdsmiljø og kultur
Du får mulighed for at skabe et stærkt arbejdsmiljø for dine medarbejdere hvor trivsel, faglig udvikling og kvalitet går hånd i hånd. Skive Kommune prioriterer en sund kultur med høj medarbejdertrivsel og med mulighed for faglig udvikling og et godt arbejdsmiljø, hvor medarbejdernes viden og kompetencer inddrages og udvikles.
En bæredygtig drift
Du får ansvaret for at sikre en bæredygtig drift, både på den lange bane og i dagligdagen, herunder at sikre, at de rette faglige og menneskelige kompetencer er repræsenteret i din enhed. Som områdeleder har du ansvaret for økonomien i egen enhed i tæt samarbejde med teamkoordinator og planlægger, men derudover bidrager du til at sikre effektiv ressourceanvendelse og overholdelse af den økonomiske ramme for hele området.
Vores tilgang
I syge -og hjemmeplejen brænder vi for at arbejde med udgangspunkt i relationen og det gode samarbejde med borger og pårørende. Vi tror på, at inddragelse og selvbestemmelse skaber de bedste borgerforløb. Vi arbejder rehabiliterende ud fra ensystematisk og tværfaglig arbejdsgang.
Skive Kommune er et sted i udvikling, og vi har klare udviklingspunkter for seniorområdet, såsom: borgerteams, personcentreret omsorg, livets afslutning, rehabilitering, kompetenceudvikling m.m. Som områdeleder får du mulighed for at være med til at omsætte strategier og udviklingsprojekter til praksis, og derigennem være med til at forbedre ældreplejen i tæt samarbejde med medarbejdere, kollegaer, Region og Sundhedsklynger.
Du kommer til at have et tæt samarbejde med din afdelingsleder og dine 8 områdelederkollegaer i hjemmeplejen. Herudover arbejder vi tæt sammen med Plejeboligenheden, Visitation og Hjælpemiddel, Social- Sundhed og Psykiatri m.fl., der alle arbejder for at koordinere helhedsorienterede forløb for borgerne.
Som ny leder hos os kan du forvente en mentorordning, som sikrer dig en tryg opstart og introduktion til din nye rolle, et udførligt introduktionsprogram samt en stor ledergruppe, hvor du får støtte og sparring fra erfarne kolleger.
Seks strategispor i Pleje & Omsorg2023 og 2024 er følgende overordnede strategiske indsatsområder udvalgt: Den attraktive arbejdsplads med fokus på det gode seniorliv; struktur, organisering & effektivisering Den attraktive arbejdsplads med fokus på rekruttering Den attraktive arbejdsplads med fokus på fastholdelse Samarbejde med borgere, pårørende & frivillige Implementering af den rehabiliterende tilgang i praksis Udbygning af det nære, sammenhængende sundhedsvæsen